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Kunst

2011

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Conceptual Photography

for

Bus Stops

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Backlit Film

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B x H

118,5 x 175cm cm

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Reclaim

The functionality of advertisment media is tested. An image as a carrier of information goes through various processes and considerations on its way into and through the advertisment industry. The perception of commercial information differs immensely from the perception of simple, less expedient pictures. Two photographed plain objects should provoke a new sensitivity of seeing in the observer by being exposed backlighted in advertisment boxes. Suddenly questions about consumer aesthetics and framing emerge on a bus stop. Because the light box itself adds the layer of advertisment to the image.

 

Werbeträger werden auf ihre Funktionsweise untersucht. Das Bild als Informationsträger durchläuft viele Prozesse und Betrachtungsweisen auf seinem Weg in und durch die Werbeindustrie. Die Rezeption von Werbebotschaften unterschiedet sich enorm von der Rezeption einfacher, nicht zweckmäßiger Bilder. Zwei fotografierte schlichte Objekte sollen durch Exposition in Leuchtreklamekästen eine neue Sensibilisierung des Betrachters erzielen. An Bushaltestellen kommen plötzlich Fragen zu Warenästhetik und Framing auf, denn der Leuchtkasten selbst erzeugt die Ebene der Reklame.

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